دردسر جدید اپل به علت رفتار انحصارطلبانه

11 شهريور 1396
 دردسر جدید اپل به علت رفتار انحصارطلبانه

به گزارش شبکه خبری  ICTPRESS،به ‌تازگی شرکت اپل به علت رفتار خاص خود با توسعه ‌دهندگان نرم‌ افزاری در کشور چین مورد بازخواست قرار گرفته و مواردی مانند انحصار طلبی و ممانعت در موضوع رقابت به این شرکت نسبت داده شده است.
بازار چین یکی از بزرگ ‌ترین و پر سود ترین بازار های جهان است که چشم پوشی از آن برای هیچ برندی ممکن نیست ،‌ اما در عین حال به ‌هیچ‌ عنوان نمی‌ توان انتظار داشت که این بازار برای شرکت‌ ها بازاری راحت و سهل‌ الوصول باشد و این موضوع حتی برای غولی مانند اپل نیز صادق است.
به ‌تازگی شرکت اپل توسط مسئولان چینی مورد بازخواست قرار گرفته است ،زیرا این غول سیلیکون ولی از سوی توسعه ‌دهندگان نرم‌ افزار در کشور چین با اتهامات زیادی از جمله انحصار طلبی روبرو شده است.
بنا به اظهار منابع آگاه ،ماجرا از این‌ قرار است که تعداد زیادی از گزارش ‌های مربوط به اخراج توسعه ‌دهندگان نرم‌ افزاری از بازار اپل استور وجود دارد که پس از انتشار اپلیکیشن خود در این بازار ،بدون هیچ‌ گونه توضیحی با رفتار عجیب اپل مواجه شده‌اند.

از دید تحلیلگران ،بدین ترتیب با گزارش دادن این رفتار توسط ۲۸ بنگاه تجاری در کشور چین ،این شرکت ممکن است با دردسر های بزرگی روبرو شود و باید آماده افزایش یافتن آمار شاکیان نیز بود که طبعاً عاقبت خوشی برای این شرکت مشهور نخواهد داشت.
شکایت یاد شده شامل حذف تعدادی از نرم‌ افزار های چینی از بازار اپل استور است که با اعتراض توسعه ‌دهندگان در زمینه دلیل انجام این کار همراه بوده است ،ولی اپل نه ‌تنها توضیحی ارائه نکرده است ،بلکه به تماس‌ های این شرکت ‌ها نیز پاسخ نمی‌ دهد.
منابع رسانه‌ای می‌ گویند تماس‌ های حاصل‌ شده با شرکت اپل در این زمینه بدون پاسخ مستقیم خاتمه یافته‌اند و این شرکت اعلام کرده است که قصد ندارد تا در این زمینه اظهار نظر نماید.

منبع : ای سی تی پرس

نوشته های مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که نظر میدهد.