گوگل قفل آیفون جدید را شکست

25 آذر 1396
گوگل قفل آیفون جدید را شکست

شکستن قفل گوشی آیفون یا "Jailbreaking" روشی برای بهره گیری از آسیب پذیری های سیستم عامل iOS گوشی مذکور با هدف نصب برنامه های مورد علاقه ولی تایید نشده توسط اپل ،تغییر راحت رابط کاربری این گوشی و راه اندازی برنامه های شبیه ساز است که در نسخه های استاندارد سیستم عامل  iOS ممکن نیست.
اپل همیشه تلاش کرده شکستن قفل سیستم عامل iOS خود را ناممکن کند ،اما هر بار هکر ها روشی برای دور زدن محدودیت های اعمال شده توسط اپل یافته اند.

از زمان عرضه نسخه ۱۰ سیستم عامل یادشده شکست قفل آن هر بار دشوارتر و دشوارتر شده و معمولا "Jailbreaking" عمومی و سراسری آیفون ممکن نبوده است؛ لذا اعلام خبر یادشده توسط گوگل تحولی قابل توجه محسوب می شود.
"
یان بیر" مهندسی که موفق به این کار شده می گوید ،به زودی ابزار لازم برای قفل شکنی آیفون های جدید را نیز برای استفاده تمامی علاقمندان عرضه می کند.

وی برای پروژه "زیروی" شرکت گوگل کار می کند که تمرکز آن توجه شناسایی مشکلات و چالش های امنیتی و اطلاع رسانی به توسعه دهندگان و برنامه نویسان در مورد حفره های خطرناک امنیتی است.
این افراد معمولا به شرکت ها و افراد برای حل مشکلات امنیتی شناسایی شده ۹۰ روز مهلت می دهند و در غیر این صورت عموم مردم را در جریان مشکل شناسایی شده قرار می دهند.

نوشته های مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که نظر میدهد.