محافظت بیشتر از دارایی دیجیتالی

20 مهر 1396
محافظت بیشتر از دارایی دیجیتالی

در حال حاضر احراز هویت دو مرحلهای بهترین روش برای محافظت از حساب کاربری گوگل شما است. حالا گزارش شده که گوگل قصد دارد شیوه محافظتی خود را با روشی به نام Advanced Protection Program از این هم فراتر ببرد.

در روش احراز هویت دو مرحلهای شما به آدرس ایمیل ،کلمه عبور و یک کد مخصوص که به تلفن شما ارسال می شود نیاز خواهید داشت تا بتوانید روی یک کامپیوتر جديد به محتوای گوگل خود دسترسی داشته باشید. به این شكل حتی اگر کلمه عبور شما به هر طریقی شناسایی شود ،باز هم دسترسی به حساب شما غیر ممکن خواهد بود. (مگر این که سارقان همزمان به موبایل شما هم دسترسی داشته باشند)

حالا بلومبرگ گزارش داده است که گوگل قصد دارد شیوه محافظتی خود را با روشی به نام برنامه محافظتی پیشرفته یا Advanced Protection Program از این هم فراتر ببرد. در این شیوه به جای کد های ارسال شده به تلفن شما از کلید های امنیتی فیزیکی که شما با خود حمل میکنید برای دسترسی به حساب کاربریتان استفاده خواهد شد.

در واقع شما قبلا هم می توانستید با استفاده از یک نوع دانگل USB اثبات کنید همان شخصی هستید که ادعا میکنید و به این شكل به حساب کاربری گوگل خود روی یک کامپیوتر جديد دسترسی پیدا کنید ،اما ظاهرا این شیوه محافظتی جدید پا را از این هم فراتر گذاشته و امکانات اضافهتری مثل محدود کردن میزان دادهای که این دستگاه های قابل اتصال ثالث می توانند در خود داشته باشند دارد.

هنوز نوبت به شما نرسیده است

هنوز مشخص نیست که آیا همگان می توانند به این طرح جدید جابجا شوند یا خیر. منابع ناشناس بلومبرگ می گویند: «این شرکت قصد دارد در ابتدا این محصول را برای مدیران شرکت ها ،سیاستمداران و دیگرانی که با نگرانی های امنیتی شدید مواجه هستند آماده کند.»

هنوز معلوم نیست که این قابلیت های جديد چه زمانی قرار است رونمایی شوند ،اما به نظر می رسد گوگل قصد دارد در آیندهای نزدیک آن را آماده کند. حال باید منتظر باشیم و ببینیم آیا واقعا به همراه داشتن یک کلید USB می تواند امنیت بیشتری را نسبت به شیوه های رایج فراهم کند.

نوشته های مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که نظر میدهد.