اعلام جرم علیه مدیر تلگرام

6 مهر 1396
اعلام جرم علیه مدیر تلگرام

دادستان تهران علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم کرده و این پرونده به ناحیه‌ امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است.

دادستان تهران اعلام کرد: علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده به ناحیه‌ امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است.

جعفری دولت‌آبادی افزود: این که شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می ‌داند ،مانع از رسیدگی به این اعلام جرم نخواهد بود. به موجب این اعلام جرم ،شبکه تلگرام علاوه بر ارایه خدمات به گروه‌ های تروریستی از جمله گروه داعش ،به بستر مناسب برای فعالیت سایر گروه ‌های مجرمانه سازمان یافته تبدیل شده و ارتکاب جرایم هرزه‌نگاری کودکان ،قاچاق انسان و مواد مخدر را ترویج نموده و تسهیل کرده است.

مدیر شبکه اجتماعی تلگرام پاول دورف روسی است. تلگرام جایگزین اغلب شبکه‌ های اجتماعی پیام‌رسانی شد که در ایران فعالیت می‌ کردند. این شبکه در سال 2013 تاسیس شد. روز 27 شهریور امسال ،ایسنا به نقل از  معاون مرکز فضای مجازی کشور ،از اشغال ۶۰ درصدی پهنای باند اینترنت کشور توسط شبکه مجازی تلگرام خبر داد. امیرخوراکیان با بیان این خبر تصریح کرد: این شبکه پیام‌رسان در حال حاضر نزدیک به  ۴۰ میلیون کاربر دارد که ساعت ۲۲ تا یک شب بیشترین ساعت ترافیکی آن است. معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی کشور ادامه داد: ۵۸۰ هزار کانال در تلگرام در حال حاضر در کشور وجود دارد که در این‌ بین ۱۶ کانال تلگرامی بالای یک میلیون نفر عضو دارد.
خوراکیان تصریح کرد: بیشترین تعداد  عضو یک کانال تلگرامی ۳میلیون ۴۰۰ هزار نفر است و بیشترین بازید از یک پیام  نیز در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر است.

نوشته های مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که نظر میدهد.